2014. február 9., vasárnap

13. rész: Uram, maga itt a legnagyobb bolond

-         Jó napot, Mr Dannon, szia Patrick- köszöntött minket Mary mosolyogva. Csak egy lány… egy kislány, egy aranyos, szőke kislány- győzködtem magam.
És tényleg, Mary olyan volt, mint bármely 16 éves kamaszlány. Közelebb lépett fiam ágyához, és megsimogatta a kezét.
-         Hogy vagy, édesem?- kérdezte aggódva, közben megfogta a fiú kezét.- Még mindig fájnak a karjaid?
-         Áh, semmiség, rendben leszek- válaszolta a fiam vidáman. – És veled mi a helyzet? Hogy sikerült a matek dolgozatod?
-         Ahogy szokott. Rosszul. Képzeld, Miss. Peterson meg fogja buktatni a Charles ikereket. Emlékszel, meséltem már róluk….
És hallgattam a két fiatal társalgását. A tipikus tinédzser- életük lényeges témáit beszélték meg: iskola, barátok, ellenségek, bulik. Semmi különös nem hangzott el. A fiamon látszott, hogy boldog, végre talált magának egy barátnőt. És Mary, nos ő is vidám volt. Semmit nem lehetett észrevenni a korábbi, gúnyos, ijesztő magatartásából. Olyan volt, mint egy átlagos tinilány, ahogy nevetgélt és csacsogott. És amikor néha rám nézett, akkor se láttam nyomát se annak a pszichopata lánynak, aki rámijesztett  a lakásban. Mintha meg se történt volna mindaz. Mintha csak képzeltem volna az egészet. Talán a képzeletem művelte az egészet. Ennyire félteném a fiamat, hogy ilyen meséket talál ki az agyam? Ez lett volna az értelmes magyarázat, mégis annyira élesen élt bennem a jelenet a nappaliban. És a papírfecni, amin az üzenet állt? Az is igazi volt, bár nem tudtam volna megmondani, hol volt éppen a darab papír a rejtélyes üzenettel. És mi a helyzet a tüzes kutyával?
-         Mary?- kérdeztem zavartan – és hogy van Fire?
-         Hogy kicsoda?
-         Fire, a kutyád, mesélte Patrick, hogy így hívják.
-         Ő Fine (Szép/kedves). –mondta mosolyogva Mary
-         Apu, sose mondtam, hogy Fire-nak hívják. Mondta nevetve a fiam
 Kezdek megbolondulni- gondoltam, és köszönés nélkül otthagytam Patricket és Mary-t. Jobban kell féltenem a fiamat magamtól, mint ettől a lánytól, ebben kezdtem biztos lenni. Beültem az autóba és az intézetbe vezettem. Az udvaron leparkoltam, és elindultam az irodámba. Útközben benéztem a társalgóba. Joannie épp egy új ápolóval kacérkodott, épp láttam, hogy belecsíp egyet a fiatal férfi fenekébe.
-         Tudod hol találsz, édes, ha hiányod lenne- mondta  Joannie, és kacsintva továbbállt, miközben rácsapott egyet szegény áldozata hátsójára. A fiú meglepődve állt ott tovább, mintha a lábai gyökeret eresztettek volna. Odasétáltam a lányhoz.
-         Joannie, mint mondtam az ápolók elcsábításáról?
-         De doktor úr, szörnyen hiányzik már egy kis kényeztetés. -  és ezzel lenyúlt az ágyékához, és megsimogatta ott.
-         Joannie, hagyd abba, azonnal!Ez nem illendő!  Teresa nővér, vidd Joannie-t a szobájába, és zárd rá az ajtót!
-         Maga savanyú puhapöcs!- kiáltotta Joannie, miközben elvitték a társalgóból.
És ekkor pillantottam meg Hannah-t, ahogy egy asztal melletti széken ült. Kivételesen nem volt egyedül. Szemben vele egy fekete, kócos hajú, félig kínai fiú, Leo Chin ült. Előttük egy társasjáték volt, amellyel játszottak.
-         Hannah, most te húzol kártyát- mondta a lánynak, aki húzott egy kék lapot- Na, mi áll rajta?-  csönd következett, utána a fiú újra megszólalt.
-         A kedvenc gyümölcsöm a datolya, ezt te is tudod.- válaszolta a fiú.
De vajon mire válaszolt? Kérdés nem volt, hisz Hannah néma. Vajon a fiú találta ki a kérdést. Nem, Leo ilyen tüneteket nem mutatott eddig. A gondolkodása szinte tiszta, nem képzelődik, csak a múltjára emlékszik másképp, mint a valóság. 3 osztálytársát megkínozta gyerekként, de ő állítja, hogy nem tett ilyet. És tudom, hogy nem hazudik, Leo Chin nem emlékszik helyesen a szörnyű eseményre. Viszont azóta mindenre helyesen emlékszik, helyesen észleli a környezetét. Valami nem stimmel.
-        Leo. Ugye tudod, hogy Hannah nem beszél? Nem tett fel neked semmilyen kérdést- mondtam a fiúnak
-        Már hogyne beszélne, doktor úr?- nevetett széles vigyorral Leo.- Hogy lehet pszichiáter maga süketen?- kérdezte komiszan
-         Nem vagyok süket, Leo, Hannah néma.

-         Akkor én miért hallom őt? Bolond lennék?- kérdezte a fiú gúnyosan. – Uram, maga itt a legnagyobb bolond, hát nem látja?

1 megjegyzés :

Kingdom Hearts Riku Keyblade 3 Kingdom Hearts Riku Keyblade 3 Kingdom Hearts Riku Keyblade 3